Skottland

 
I helg så har jag varit i det underbaraste landet, nämligen Skottland. Detta är en bild från vårt hotellrum. Som ni kan se lite på bilden så har skottland precis som man föreställer sig det. Det är stenmurar ungefär överallt, och små små hus som är på rad och ser ut att vara intryckta mellan varann. 
 
Människorna i Skottland var helt underbara, alla var trevliga och glada. Det som däremot var ganska svårt var att förså vad dom sa, för dom har en jätte bred och konstig dialekt. Vi var in i en butik i St. Andrews så pratade vi med kassörskan så berättade vi att vi kom från Sverige och så, och då berättade hon att hon hade haft en lärare ifrån Sverige, och att han alltid brukade säga att hennes namn betyder något väldigt roligt på Svenska, så hon berättade sen då att hon hette Pippa, och sa att det fanns många där som hette det. När hon berättade det, så var det faktikst ganska svårt att hålla masken. 
 
Caférna och pubbarna som var där var så mysiga, dom var småa och man rymdes inte så många i dem. Men personalen var jätte trevliga, vilken bidrog till att man kunde få en trevlig kväll. 
 
Att NBB var med på denna resa gjorde det också mycket roligare, eftersom att det gjorde att vi fick fler konserter och vi fick se på deras, och att dom även kom och lyssnade på oss kändes riktigt bra. Det bästa är ju ändå när dom kommer in till oss senare och berättar hur bra dom tyckte att vi var. 
 
Det fanns två minus med resan tycker jag. Det största var att det var så jävla mycket flyg!! Det var tre dit och tre tillbaka, och jag är riktigt flygrädd och grät varenda gång vi skulle lyfta typ. Sen när det blev jävla massa turbulens när vi skulle landa i Amsterdam blev jag typ så rädd att jag tappa luften. 
 
Andra minuset var faktikst sällskapet, att jag reste dit första gången med AYJO. Jag hade mycket hellre vilja plocka My, Madelene och Josefine under armet och åkt dit med dem! Hade varit mycket roligare och mycket mer upplevelse, så hade man fått kunna göra med saker och inte spenderat dagarna i nå övningssalar med små barn. 
 
Nu har ni ju fått höra lite om Skottland också!

-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback