Folk förändrats. Och det kan ingen gör något åt. Var glada för deras skull istället

För mig att flytta dessa tjogotre mil från Malmberget till storstaden Luleå. Är bland det bästa och värsta jag någonsin har gjort. För det mesta tycker jag att det är det bästa. Jag har ändrats och utveklats så otroligt mycket. När jag flyttade Luleå var jag ensam, rädd och gjorde allt för att inte sticka ut allt för mycket, jag hade på mig de kläderna som de allra flesta, eftersom att jag visste att om man hade på sig fel kläder eller var på ett annat sätt i Gällivare så får man skit för det. Jag tordes nästan aldrig säga det som jag tänkte och tyckte. 

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag tänkte att allt skulle vara som vanligt även om jag flyttade. Men det är det absolut inte. 

Idag har jag tagit ett stort steg känner jag. Eller steg och steg. Men mentalt. Varför ska jag sitta och tänka på allt hur det var, och hur man kände. Visst jag har haft riktigt roliga och dåliga stunder i Gällivare. Men varför sitta och älta dom när jag vet att dom inte kommer att komma tillbaka?

Visste ni. Att sen jag flyttade till Luleå har jag inte svimmat en enda gång. Jag har bara haft några få yrsel attacker. Och jag har typ inte haft yrsel på något månad. Förutom just nu när jag sitter och skriver detta. 

Sen jag har flyttat till Luleå, har jag vågat börja ta mer plats. Jag ta en disskution, och jag kan säga vad jag tycker och vara mig själv. Idag går jag klädd i vilka kläder jag vill, och inte sånt som andra tycker att man ska ha på sig. Jag törs gå i knallröda läppar, illgröna tights och en lila klänning i skolan. Vilket jag ALDRIG skulle göra i Gällivare utan att jag skulle må dåligt över det. 

Nä, nu tänker jag lämna allt bakom mig. Se fram emot en rolig sommar, massa festivaler, tivolin, och att avsluta sommaren, men en sjukt rolig jazzfestival i NORGE!

-Kommentarer
Postat av: ami

hejha dig olli! <3

- 2012-04-28 @ 17:46:10
-URL: http://silverlady.blogg.se/
Postat av: Amanda Jonsson

du är bäst min färgglada, galna, rödhåriga, sjungande tok <3

- 2012-04-29 @ 15:08:00
-URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Jag är så glad att du funnit dig själv, kan inte tänka mig tillbaka på en osäker Olivia som inte trodde på sig själv. Du är en skön och underbar vän!

- 2012-05-06 @ 01:05:10
-URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback