En gång för alla varför jag inte dricker alkohol



Som ni vet så är ju jag 17 år just nu. Och det finns massor med personer jag känner som undrar varför jag har valt att inte dricka alkohol. Som ni vet så får man ju inte dricka alkohol under 18 år, men det skiter faktikst jag i. Det finns andra och riktigt anledningar till att jag inte gör de. Det kanske bara är jag, men jag tycker att 18 års gränsen är ganska så löjlig, men tanke på att de flesta ungdomar dricker innan de har fyllt 18.

Men iaf, som många av er vet som läser min blogg och känner mig privat är att jag brukar svimma ibland. Oftast helt oförberett, har de börjat mycket går de inte att stoppa. Ibland kan man hinna stoppa de genom att slänga socker eller något i mig, och om jag känner att jag blir yr och så, då brukar jag själv gå och äta något. Men går de inte att stoppa så svimmar jag, jag blir medvetslös, inte länge men någon sekund så jag hinner falla i marken. Och när jag vaknar upp, vaknar jag gråtandes och skakandes, och jag har svårt att andas. Och jag är självklart jävligt rädd.. Så detta brukar leda till en panikångest attack.

Försök tänka er att innan jag svimmar har jag yrsel, så mycket att tänk er att ni åker waltzer, inte en gång utan kanske 5 gånger på rad. Och så börjar ni känna hur era händer börjar skaka, ni har ingen kontroll över dom nå mer. Och sedan benen. Och sen är det svart.... Ni vaknar upp, ligger på golvet, och ni har typ 10 ansikten vid er. Och när du vaknar gråter du. Och du minns inte vad som hänt under själva fallet. Och när ni ligger där, folk som stirrar på dig, och när du kan höra folk längre bort skratta åt dig du känner hur paniken växer fram som en stor klump, och när ångest attacken kommer så börjar du skaka ännu mer. Det värsta är när man hör hur lärarna eller ens kompisar i panik själva ringer ambulansen för att dom ska komma och hämta mig

Jag har inte svimmat nu på lite över 1 år, senast jag hade en stor attack var midsommar 2010. Men jag har yrsel istortsett varje dag. Har haft sen jag var liten. Jag har gått till alla läkare ni kan tänka er men dom hittar inget fel, det har gått så otroligt mycket rykten om mig, Cancer, Aids, HIV, hjärntumörer. Men inget är sant. Och på något sätt hade det känts bättre kanske om jag visste vad jag hade. Då kanske jag inte hade gått och oroat mig.

Dom alltså flesta har nog fattat nu varför jag inte dricker. Men det är för att om jag får känningar om något händer, som nykter kan jag ta hand om mig. Men jag vet inte hur jag är när jag är full, men jag vet inte om jag skulle kunna ta hand om mig då. Visst om jag är med fullt umgänge, då kan jag fortfarande ta hand om mig. Men om jag är full, men en massa fulla tonåringar, och dessutom dom här i Luleå har aldrig sett mig svimma. Hur skulle de gå?

Jag fyller snart 18 år, det är mindre än 1 år nu. Och jag vet helt ärligt inte om jag kommer vara en sån person som dricker, oja säkert en cider, eller ett glas vin till maten ( Om jag lär mig tycka om de ) Men så länge som jag är rädd att jag kommer svimma kommer jag nog troligtvis inte dricka mig i fyllan. Visst, de kan ju vara svin lätt för mig att säga de nu. Men jag tror inte jag kommer de iaf, eller jag hoppas. För min egen skull.

Och jag kommer att försöka vänta med att dricka mig "full" tills att jag inte har haft yrsel på typ 1 månad. Det är mitt mål iaf.

Så nu vet ni.  

-Kommentarer
Postat av: Hedvig

låter precis som en av mina kompisars svimmanfall och det är jättejobbigt att ta hand om henne när man själv och hon är i fyllan, smart av dig att inte dricka tycker jag :)

- 2011-06-15 @ 00:17:52
-URL: http://hedvigevelina.blogg.se/
Postat av: Hedvig

haha gör det du :)



jo du är modig som orkar stå emot grupptrycket :)

- 2011-06-15 @ 00:21:45
-URL: http://hedvigevelina.blogg.se/
Postat av: Hedvig

sant!



och inga bra kompisar som försöker tvinga på en att dricka heller :)

- 2011-06-15 @ 00:27:56
-URL: http://hedvigevelina.blogg.se/
Postat av: Adina

♥ Starkt av dig!

- 2011-06-19 @ 16:34:55
-URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: anneli

det tycker jag låter fint, man ska inte dricka om man inte känner för det. jag drack första gången på min 18 års dag :)

- 2011-06-19 @ 20:18:38
-URL: http://mineinspiration.blogg.se/
Postat av: MADDE

Hahah nä de är ett annat bubbelspel, shoot bubble, de gör mig gaaaalen :D

- 2011-06-22 @ 15:57:58
-URL: http://mjaaaow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback