Gymnasievalet

Snart så ska jag alltså göra ett livs val! Men hur ska jag som 15 åring kunna göra ett sånt stort val. Detta val kommer alltså att sköta större delar av mitt liv.

Jag har ju haft en liten dröm om att kanske bli musiklärare, eftersom att det är mpnga musiklärare om faktiskt inte är utbildad som det. Men jag vet inte vilken gymnasium jag vill gå. Alla tycker ju att det är ganska sjulvklart tt jag ska gå estet, men jag vet inte, jag skulle gärna också vilja gå media eller livsmedel också.

Men en stor del av mig vill också gå grans, hundlinjen Men som ni ser hundlinje. Då ska man ju helst ha en hund. Men hos min mamma så får jag inte ha någon hund, så då skulle jag ha behövt flytta, Men jag är inte direkt redo för de. Tänk alla kostnader, och hur blir det te x med övningskörning, då kan jag ju bara göra den varannan helg.  Sen så ska jag ju mest troligtvis starta en studiecirkel med drill, har redan pratat med en sån där tant och sånt. Så då måsta jag ta mig från öjebyn ett antal gånger i veckan till Luleå för att kunna träna barnen.

Men estet då. Jag vill ju gärna gå det också. Men jag vet inte om jag kommer passa in där. Liksom är jag nog bra, eller kommer jag vara jätte dålig om man jämför med dom andra som kommer söka in till den linjen. Eller kommer jag vara jätte seg på att lära mig. Kommer jag ha nå vänner där? 

Livsmedel är också en linje som jag skulle vilja gå, som alla som läser min blogg vet så älskar jag ju att baka och laga mat, och jag tycker faktiskt att det smakar bra också. Och där kommer jag kanske ha två av mina kompisar som kommer gå, så då kommer jag inte bli själv i alla fall. Men dom kanske kommer in på en annan linje. Så går jag livsmedel så vill jag iaf bli konditor och starta ett litet eget café inget stort alls, litet och mysigt ska det vara.

Sen den den fjärde och sista tänkbara linjen Media. Så ni vet ju också att jag älskar att fotografera, men det är ju klart! Jag skulle ju inte ha köpt en kamera för över 6000kr om jag inte skulle göra det. Men där känner jag samma sak, tänk så är jag inte lika bra som alla andra. jag kanske inte har nog bra kamera, eller bra objektiv. Jag kanske suger på att ta bilder, och jag redigerar sämre än en 2 åring liksom! Och samma sak där, kommer jag känna någon, eller ja, jag känner ju en som går där nu, eller det är två. Så just nu sitter jag och frågar ut en kille, om hur det är och vad dom gör. Så det linjen verkar faktiskt vara riktigt rolig den också.

Så jag har alltså 4 st möjliga linjer som jag vill gå. Dom är jag helt säker på! Men i vilken ordning? Vilken kommer bli utlämnad? Vilken kommer jag inte skriva på pappret?

Alltså

Grans Hundlinje
Estet
Livsmedel
Media

Så vad tycker ni? Vilken linje tycker ni att jag ska gå?

-Kommentarer
Postat av: matilda

livsmedel eller estet



inte nån jävla hundloinje -.-

- 2010-01-02 @ 01:02:00
Postat av: Donald

Media såklart! Orka ta hand om hundar resten av livet?

- 2010-01-02 @ 04:12:53
Postat av: sandra

livsmedel eller estet :) fast media kan ju också vara kul. Men det kan ju förstöra ditt intresse för att fota om du ska jobba med det.

- 2010-01-02 @ 22:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback