Otrogen med min bästa vän del 20






Otrogen med min bästa vän del 20

Nästa morgon klev jag upp 09.00 eftersom att jag skulle vara hos gynekologen. När jag hade klivit upp så gick jag först in till duschen för att vakna riktigt. När jag stod i duschen så slog det mig at det var första gången som jag duschade i våran nya lägenhet. När jag hade duschat klart gick jag till vårat sovrum vart Robin låg och sov. Jag smög in för att gå till min väska och hämta kläder eftersom att vi inte hade hunnit sätta in kläderna i garderoben. Men jag tog på mig en svart kjol som gick just nedanför knäna, eftersom att jag troligtvis skulle ligga och bresa med min ben, så om jag har kjol på mig så kanske jag slipper ta av mig den. Jag tog också på mig ett vitt linne, men en vinröd kofta över mig.

Sedan gick jag in till vårat kök och öppnade kylen för att se om det fanns någonting att äta hemma, och till min stora förvåning så var hela kylskåpet fyllt med massa mat. Det måste ha varit Robin som var och handlade medans jag satt hemma hos Annika. Jag kollade igenom hela kylskåpet, och bestämde mig för att äta ägg och bacon. Så jag tog ut, ägg, bacon och smör från det vita kylskåpet. När maten var klar satt jag mig vid det ek färgade bordet och började äta.

Vid 10.00 kom Robin som var helt nyvaken inspringandes in till köket. Och det enda han hade på sig var ett par röda siden kallingar. Och hans går stod åt alla håll och kanter. Jag började skratta för mig själv, när han kom in i köket och började se sig omkring som om att han var på ett ställa som han inte alls kände igen, och som än mindre var hans egen lägenhet.

- AAAH, vad du skräms, skrek Robin. Och jag började skratta som en galen liten idiot.
- Det är väl inte mitt fel att du är mer rädd än en liten 5 åring!

Så var det inte bara jag som skrattade utan då började Robin också skratta.

- jojo, men vart ska du?, frågade Robin
- Oj, juste det glömde jag berätta, jag ska till gyneklogoen. Svarade jag.
- Okej, vill du att jag ska följa med?, frågade han.
- Om du vill, men mamma ska med så du behöver inte om du inte har tid. Svarade jag.
- Men det är väl klart att jag vill det, men hinner jag in i duschen?`
- Jo, det hinner du, för vi ska inte dit före 11.30, Svarade jag
- Bra, då hoppar jag i duschen, sa han.

När Robin var i duschen så fixade jag fram frukost åt honom också, han fick samma sak som mig fast ändå inte, han fick äggröra, eftersom att jag vet att han tyckte om det mycket bättre. Jag var precis klar när Robin kom ut till köket, med bara en svart handduk, virad runt sin midja. Robin som antagligen var jätte hungrig gick snabbt och satte sig och började äta.

När han också var klar med alltig och jag hade plockat undan, så knackade på dörren, det var min mamma som kom. Hon hade aldrig varit hemma hos oss, så jag visade henne en snabb tur runt lägenheten, och hon liksom jag tappade nästan andan när hon fick se hur fint det var vi hade egentligen. När hon hade sett hela lägenheten, så gick vi ner till hennes bil och började åka mot mottagningen, det var inte alls så jätte långt från vart vi bodde, det tog ungefär 10 minuter att åka med bil.

När vi kom in till mottagningen, så gick jag först till receptionen för att anmäla mig om att jag hade kommit, då skickade receptionisten till väntrum A, eller som man också kallar det , de gröna. Och hon hade verkligen rätt med att kalla det de gröna, för allt som fanns i det rummet var gröns, mattan, soffan och tapeterna, ja nästan alltså allt. Det tog rätt länge innan min gynekolog kom, det kändes som att vi fick vänta evig heter, men efter ca 10 min kom han. Han presenterade sig som Hans. Han var i medelåldern, hade svart hår, och en lång vit rock på sig.

När vi kom in till undersökningsrummet så fick jag sätta på mig en slags undersöknings förkläde, och fick inte ha några trosor, eller min kjol. När jag fick sätta mig i den där hemska gynekologstolen, så kändes det värsta konstigt att någon annan än mig och Robin ska liksom se mig.

Jag hajjade till igen när Hans hällde någon jätte kall smörja på mig. Efter ett tag slutade Hans och tog borg salvan på min hud.

- Allting ser bra ut, hjärtslaget är tydligt och du är nog i sjätte veckan, om jag ser rätt. Och du är nog beräknad till 22 April 2010. Sa Hans

När vi var klart hos Hans så for vi till Subway för att ta oss en macka, jag Robin och Mamma. Jag beställde en Sub of the day och när jag fick min smörgås gick vi och satte oss vid ett bord. Tiden bara susade iväg och när jag tittade på klockan så till förvåning att klockan var 14.30 och att det bara var en halv timma innan jag skulle träffa Annika.

-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback