Otrogen med min bästa vän del 16

Otrogen med min bästa vän del 16

När jag hade läst klart brevet så brast jag i tårar, vad skulle jag göra hur? Det var verkligen nu som det slog mig att Sara var död, jag kommer aldrig mer att kunna prata med henne. Det var då jag kände hur hela min kropp började skaka, jag klarade helt enkelt inte av att stå, mina ben bara vek sig under mig. 

- Anna, anna mår du bra?, frågade Robin som kom springandes mot mig.

Och sedan svimmade jag helt. När jag vaknade igen, så var jag i ett annat rum, ett stort rum, och det var inte bara jag där, och jag kände igen rummet, det var de rummet som jag var i när jag var på sjukhuset efter bilolyckan. Det var två stycken andra inne i det rummet som jag var i, ena verkade ha brytigt benet, och den andra vet jag inte, men hon låg på dropp i alla fall. Jag tittade med omkring i rummet, det var 4 stycken sängar, färgerna på väggarna var lila, och på en vägg så hade barn som varit inne på sjukhuset fått sätta upp täckningar. 

Jag reste mig upp ur sängen för att gå ut och kolla efter en sköterska, för jag ville ju veta vad som hade hänt mig. När jag kom ut från rummet så kom det en sköterska springande mot mig.

- Du tjejen, inte får du lämna din säng. Sa hon
- Men jag ville ju bara hitta en sköterska, svarade jag.
- Jaja, det är lätt att det blir så här, men kom så går vi tillbaka till din säng.

Vi gick in till rummet igen, så lade jag mig i sängen. Sköterskan öppnade en låda som fanns på den rullbara lilla bordet som fanns vid min säng.

- Här, om du vill någonting är det bara att du trycker på knappen här, och försök att inte lämna din säng så mycket, bara om du behöver gå på toa eller så, svarade sköterskan och gav mig en sak med en röd knapp på. Och sedan gick hon ut från rummet.

Jag började rota lite mer i lådorna som fanns där för att se om det fanns någonting roligt där. Och när jag öppnade en låda så hade nog troligtvis min mamma varit här, för där i låg det, en bok, en tidning, min mobil telefon, och min laddare, där fanns det också, en chokladkaka, en påse med bilar, min mp3 spelare, och sedan också en ask med tampongen. Min kära mor visste ju inte att jag är gravid. 

Jag tog upp min telefon för att se om någon hade ringt eller så, men jag hade bara fått ett sms av min mamma och där stod det “ Hoppas att du mår bra, och använd inte telefonen för mycket, för jag lovade sköterskan att du bara skulle få använda den i nödfall Många kramar / Mamma “ 

Ååh, min lilla mamma, saknar henne redan tänkte jag. 

Jag lade ner telefonen igen och tog upp påsen med bilar. Jag tog några bilar, och stoppade sedan ner påsen igen. 

- Hejsan, sa tjejen som låg bredvid mig, det var den tjejen som hade dropp. 
- Hejsan, svarade jag snabbt.
- Vad heter du?, frågade tjejen.
- Jag heter Anna, vad heter du själv?
- Jag heter Madelene, svarade tjejen. 
- Okej, har du varit här länge då?, frågade jag.
- Jo, tyvärr, har snart varit här i en vecka, och jag håller på att dö av tråkighet! Men jag ska nog få åka hem imorgon..
- Okej, men vad har hänt med dig?, frågade jag lite försiktigt
- Jag har opererat bort min blindtarm, svarade Madelene. 

Då började min telefon att ringa.

Oj, förlåt! Sa jag till Madelene, och svarade i min telefon.

- Ja, det är Anna
- Hej, älskling hur mår du?, frågade Robin
- Jag mår bra, men vart är du? Frågade jag.
- Jag är hemma, jag får inte komma före imorgon, sa läkarna. Jag försökte protestera, men det gick inte, svarade Robin. 
- Okej vad synd. Men du jag håller på att prata med en tjej, men jag ringer dig sedan. Älskar dig, sa jag
- Älskar dig mer, sa han och la på.

Jag hann precis lägga tillbaka telefonen i lådan så kom det en läkare in i rummet. Den här gången var den en yngre man, jag kände inte igen honom, men han var jätte snygg. Han var lång och hade blond ruffsigt hår, han hade också blåa ögon och hade en lätt rodnad på sina kinder.

- Hejsan, det måste vara du som är Anna, sa han och skakade hand med mig.
- jo, det är jag, svarade jag.
- bra, jag heter Tobias och är din läkare just nu, svarade han och log.
- Okej, men alltså vad är det som har hänt egentligen? Frågade jag.
- Ja, vi har tagit lite prover på dig, och ja, för det första är du gravid. Svarade han.
- Jo, jag vet, svarade jag.
- ja, så det var nog bara lite hormonsvängningar, så det är ingenting farligt. 
- Okej, var bra, men när får jag åka hem? Frågade jag. 
- Du får åka hem reda imorgon, svarade Tobias.

Efter att Tobias hade pratat med mig, så gick han vidare till Madelene och pratade med henne också lite allmänt om hur det var med henne och så, men jag lyssnade inte så mycket, uran jag tog fram mig bok som mamma hade lämnat åt mig, och så tog jag fram min mp3 spelare och satte på min nyaste spellista. “ hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig” Tänkte jag då. 

-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback