Otrogen med min bästavän del 11

- Va, driver du med mig?, sa jag

- Nej, jag lovar! Sa Robin

- Lever hon?, frågade jag.

- vänta ska kolla, sa han.

Robin sträckte sig igen för att se om Sara var vid liv. Han såg att hon rörde på sig.

- hon lever. Sa han

- Okej, sa jag.

Jag började tränga fram mig, för att se själv. Och som sagt där låg Sara.

- Jag känner henne!, skrek jag till Polisen.


Polisen som var en kvinna kom fram till mig.

- Vad heter hon?, frågade den kvinnliga polisen

- Sara Andersson och är 15 år. Sa jag.

- Okej, har du hennes föräldrars nummer?, frågade polisen.

- ja det har jag. Sa jag och tog fram min mobiltelefon och sa Saras mammas mobilnummer.

- Vad heter hennes mamma?, frågade Polisen

- Annika, svarade jag.

Den kvinnliga polisen gick en bit ifrån, för att prata med Saras mamma. Och efter bara någon minut kom hon tillbaka.
 

- Ambulansen ska åka nu, vill du följa med?, frågade polisen.

- Ja, det vill jag. Sa jag.

- Kom med här då. Sa hon.


Jag tog fram min telefon direkt och skrev ett sms till Robin:

Jag åker med ambulansen till sjukhuset. Kom med bussen. Puss älskar dig.

Efter en minut fick jag tillbaka:

Kommer så fort jag kan.


När jag var inne i ambulansen så sov Sara. Bredvid mig så satt det en ambulansvårdare och en polis.


- Vad är det som har hänt igentligen?, frågade jag.

- Hon har blivit skjuten i axeln. Sa polisen.

- Men hon är gravid, kommer barnet att klara sig?, frågade jag.

- skottet kan de ha klarat. Men fallet på magen är jag inte säker. Sa ambulansvårdaren.


Tårar började rinna på mina kinder.


- Hur är det?, frågade polisen.


Jag visste att jag inte kunde säga sanningen till polisen, inte nu i alla fall.


- Nä, men hon ville så gärna ha barnet. Sa jag och torkade bort tårarna.


När vi var framme på akuten, så tog de in Sara direkt på operation. Jag gick och satt min i det gula väntrummet. När jag
kom dit, så tog det bara två minuter innan Robin skickade ett sms

Vart är du?, jag är på akuten nu. Skrev han


Jag är i det gula väntrummet. Svarade jag.


När Robin kom så gav jag honom en stor kram.


- Hon kanske har fått ett missfall. Sa jag.

- Men är inte det bra då?, vi ville ju inte att hon skulle ha barnet. Sa Robin.

- Men det skulle bara bli så kul att bli mamma. Sa jag.

- Men lilla gumman. Du var ju kanske med barn. Sa Robin

- Juste, har glömt bort det, under allt. Jag springer till apoteket och köper ett graviditetstest. Sa jag, och började gå.


Jag gick igenom halva sjukhuset för att komma till apoteket. När jag väl var framme så blev jag väldigt förvirrad. Det fanns ju hur många olika test som hälst. Men jag vågade inte säga någonting, så jag tog två stycken.


När jag hade betalat de två olika testen så gick jag till den närmaste toalett jag kunde hitta. Jag läste på förpackningen, och instruktionerna. När jag hade läst klart så tog jag ut de båda stickorna från de olika förpackningarna och kissade på dom.


Jag drog på mig byxorna och tvättade händerna. När jag hade gjort klart allt så, tittade jag på de båda testen. Och båda två var positiva.


-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback