Otrogen med min bästavän del 10

På morgonen när jag vaknade så gick jag in till toaletten.

Robin får sova ett tag till, tänkte jag.

Jag tittade på min kalender som jag har på väggen bredvid toalettskåpet.

När jag tittade på kalendern så märkte jag att min mens vad 5 dagar sen.


- HELVETTE, skrek jag så Robin vaknade.

- är det bra?, frågade han och kom springande i bara kallingar.

- Nej det är de inte! Sa jag.

- Vad är det nu då?, frågade Robin.

- Jag kanske är gravid. Sa jag.

- Va, är du säker?, frågade han.

- Klart som fan att jag inte är, men min mens är 5 dagar sen. Sa jag.

Man kunde se på Robin att han blev jätte glad.

- Varför är du så glad?, frågade jag.

- Men skojar du?, jag ska ju kanske bli pappa. Sa han.

- Men det ska du ju redan. Sa jag.

- Jo, men inte med dig, det är ju dig jag älskar mest över hela världen! Sa han och gav mig en kyss.

- Men det är ju inte ens säkert Robin. Sa jag

- Men så här gör vi, vi går först på stan och tittar på möbler, sen så går vi till apoteket och köper ett graviditetstest. Sa Robin.

- Okej, men lova att inte säga till mamma eller pappa. Sa jag.

- Ja, jag lovar. Sa han

Jag gick ut från toaletten utan att göra det jag skulle.

Men skit detsamma tänkte jag.

Jag bäddar sängen först.

Så jag gick till min säng, och fixade först det marin blåa täcket, sen då stoppade jag mina svarta huvudkuddar på plats, och sen så stoppade jag på det röda överkastet och slängde min 10 kuddar över hela sängen.

Efter att jag hade bäddat sängen så gick jag tillbaka in till toaletten och duschade av mig snabbt.

Efter 10 minuter stod jag framför min garderob med bara bh och trosor på mig.

När jag hade stått där och funderat ett tag så valde jag att ta på mig ett lila linne, ett par mörkblåa jeans, och en svart kofta.

När jag hade klätt på mig gick jag ner till köket för att äta frukost.

Robin var redan där nere med min mamma och pappa.

Min mamma stod vid spisen och rörde om i en kastrull.

- Vad gör du för någonting?, frågade jag mamma.

- Jag gör gröt, vill du ha?, sa hon.

- Vad för gröt?, frågade jag.

- mannagryns gröt. Sa hon.

- Jo det kan jag, sa jag och gick och hämtade en skål från ett av de lila skåpen.

- Har du redan ätit?, frågade jag Robin.

- jo, jag åt medans andra var i duschen och sedan segade sig med att klä på sig. Sa han och log med sitt lilla fåniga leende.

- ha ha ha ha. Okej då. Sa jag.

Efter att jag hade ätit klart så gick jag och Robin mot bussen som skulle ta oss till stan.

Men efter halva vägen så ser vi en polisbil och en två ambulanser.

Både jag och Robin sprang dit fram, för att se vad som hade hänt.

- Det är en flicka som har blivit skjuten! Hör vi en liten pojke säga.

Robin som var så lång lyckades komma till ett ställe vart han såg vem det var.

- Vem är det?, frågade jag.

Robin kollade allvarligt på mig.

- Det är Sara.


-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback