Att bli lämnad

när ska man börja bli orolig att ens bästavän ska lämna en?
när man slutar vara med varandra lika ofta?
när ens bästa vän i stort sett säger att man inte betyder
någonting?

När en bästavän lämnar en så kan man inte hålla tårarna inne
om man kan skiljas från sin vän utan att fälla en endå tår
så har det aldrig varit äkta.

jag blev lämnad av min bästavän.
jag visste att det skulle hända förr eller senare.
hon i stort sett sa till mig att jag inte betydde någonting
för henne.

Att sitta framför sin dataskärm och se bilder på oss två är
hemskt. jag kan inte hjälpa det. tårarna rinner.
att läsa min egen blogg kan få mig att gråta. för det mesta
som stod i den var om oss två.

det fanns ett inlägg i min blogg
om att vi alltid skulle vara bästavänner.

Idag kan jag läsa vad du tycker om mig.
var allt bara fejk?
eller, har du bara intalat dig själv nu, att du hatar mig?

Äkta vänskap tar aldrig slut. men den blir ofta knöcklig och
svår att vandra igenom. men slut tar den aldrig.

-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback