20 kr



Idag så när jag var och åt middag på basketen, så kom den en farbror från rödakorset med en sparbössa ifall man ville skänka pengar till Rädda barnen. Först tänkte jag inte göra de, men sen ångrade jag mig. Och tog fram 10 kr, och tänkte att de kan jag ju skänka iaf. Men sen så tittade jag ner i min börs och såg att jag hade drygt 400 kr i den. Så då tänkte jag att varför skänker jag inte mer pengar? Så jag höjde till 20 kr, kanske inte så mycket mer. Och jag skänkte kanske inte så mycket med tanke på vad jag hade kunnat göra. Men jag skänkte iaf 20 kr till rädda barnen och jag känner mig faktikst lite stolt över mig själv.

-Kommentarer
Postat av: Amanda Jonsson

jättebra olivia. det fina är ju att en så liten summa som tjugo kronor faktiskt kan betyda någonting.

- 2011-10-14 @ 22:45:26
-URL: http://ajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback