Ameican histrory X

Nu äre länge sen jag kom med ett tips, så här kommer det på en film, som vi såg på svenskan.

Bröderna Derek (Edward Norton) och Danny (Edward Furlong) mister sin far i ett skottdrama med svarta inblandade. Sorgen och hatet driver Derek till en nynazistisk rörelse där han snabbt stiger i graderna. Lillebror Danny följer sin bror, men efter ytterligare ett skottdrama med dödlig utgång hamnar Derek i fängelse. Under sin tid i fängelse inser Derek att han valt fel väg, och när han efter tre år friges vill han rädda sin lillebror.



Jag tyckte personligen att filmen var riktigt bra, den hade ett jävligt bra budskap och den var riktigt bra gjort. Ångrar inte för ett öre att jag såg den, och är riktigt glad att jag faktiskt gjorde det. Jag skulle och har absolut nu rekomenderat filmen till folk jag känner. Så har ni inte sett den, så ta er tid och gör det, och tro mig. Ni kommer absolut inte ångra er.




-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback