Att vaccinera sig eller inte vaccinera sig det är frågan!

Alltså vi ska ju få vaccinera oss med skolan, och liksom jag vet inte om jag vill ta de, eftersom att det verkar som att man får en jävla massa skit av själva vaccinet. Man hör om folk som blir jäte sjuka ligger sängliggnades flera jävla veckor p g a vaccinet! Och folk blir förlamade tappar talförmågan och allt skit! Och sen är jag ju spruträdd som fan, jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det, och jag som hade tänkt ta gardasil också. ja, jag är bara för rolig xD men iaf.

Sen egentligen tycker jag att den har blivit en massa skit snack om svininfluensan hit och svininfluensan dit! Folk dör och allt. Men sen när man pratar med dom som faktiskt har haft den så säger dom att dom knappt märkte av den.  Så liksom om jag skulle få den så jag är ju " fullt frisk" ( får till och med ge blod) som dom sa på sjukhuset. Så jag skulle nog reagera så mycket på den iaf. Och råkar jag bli sjuk så oj, mitt fel men iaf....

Så ge mig råd! Ska jag ta vaccinet eller inte?!?!?!!!! HJÄÄÄLP!

-Kommentarer
Postat av: matilda holstad

ta den inte

- 2009-11-06 @ 04:38:59
Postat av: my

anledningen till att man blir sjuk av vaccinet alltså typ får feber osv. är för att när man tar vaccinet så får man till viss del influensan, det är när man har haft den en gång som man är immun mot den ^^ och vad jag vet så har personerna som tex har fått fel i lederna osv. inte bott i Sverige, jag har också hört att det vaccinet som kom då var fel, och det har kommit en ny "version" nu.



Så på sätt och vis, ju mer sjuk man blir av sprutan, ju mer har den verkat och desto mer "immun" blir man mot svin influensan, eftersom man typ får den av sprutan. ;p



Sen på tal om gardasil så har jag tagit dom och dom är inte farliga (y) haha, vissa säger att man har värsta ont efteråt men jag tycker inte det :)

- 2009-11-06 @ 09:40:37
-URL: http://mfuckingy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback