Min Midsommar helg!

Fredag: Mamma och Ove väckte mig och Emil vid 8 på morgonen. då hade dom bestämmt att vi skulle ta båten till Piteå och inte bilen. jag klev upp och började packa, efter ett tag så gick vi och åt frukost, och efte det städade jag i mitt rum. sen for vi ner till hamnen, eller jag och emil gick försts till Willys, där köpte vi dricka och Godis för helgen, när vi var klar där så gick vi till båten.

När vi hade åkt ett tag så sa mammam att vi var tvungen att ta på oss flytvästar eftersom att vi var mitt ute på havet och det blåste rätt mycket. Men iaf. jag gick ner till ruffen och slog igång min dvd och kollade twilight. Sedan sa mamma att vi typ hade åkt fel så vi var typ nästan i Finnland!

jaa, men iaf, vi kom rätt till slut, och när i kom fram så var jag typ svin kissnödig, så Robin körde mig från hamnen till deras stuga där jag fick gå på toa. vi var typ framme vid 13.30 eller så. men iaf vid 2 fick vi äta lunch. juste vi var hos Emil och birgitta btw. I deras stuga hade dom massa roliga saker, som t ex fyrhjuling och moped. Som jag körde massa. sen hände väl inte så mycket mer.


Lördag: på för middagen någon gång så drog vi ner kapellet och så åkte vi vidare. vå åkte via pite kanalen och sedan till Alhamn, När vi var framme i Alhamn, var jag sviin hugrig. så ja, det var väl inte mer med det. vi gick iaf upp till stugan, alltså jag Emil, Mamma och ove. satt där ett tag. jag gick ner till båten igen för att  jag var jätte hungrig tog en macka, och läste min bok som jag btw lästa klart idag på turen hem :P.

Efter ett tag kom emil ner till båten och han ville så fan häller vara kvar här, så han tog min telefon och skickade ett sms till OVe och frågade om han fick åka hem, och då var det ett par som vad där som skulle till Luleå så han fick åka hem. När Emil gick upp till stugan gick jag efter han och satte mig med mamma och alla som var där.  Stefan hade med sig en gitarr, som jag spelade lite på, så då frågade som om jag kunde sjunga något så det blev " One Of us "

Vid kockan 8 blev det middag, och det var typ allt möjligt som fanns där, men jag åt iaf kött med grillpotatis sallad. Efter middagen for alla gubbar, eller killar och bastade. och då åt vi tjejer jordgubbar och godis :P efter ett taag så blev det mer efterrätt, det blev typ massa kladdkaka, klass och ja godis :P När vi skulle fika så kom folket från grannstugan över. och dom frågade oss om vi ville fara och bada hos dom, alltså jag och två andra barn som vad där. Och det avr ju klart att man ville. så nör vi kom dit så hade dom både jaquzzi och en pool! så vi badade där jag lovar typ 3 timmar om inte mer.

När jag badat klart gick jag ner till båten occh satte på mig kläder, sen gick jag upp till deras stuga igen, vart min mamma var. Efter ett tag gick typ alla ner till båten våran. Där satt vi och lyssnade massa musik, och vi hade vi gissnings tävlingar.och det var faktskt svin kul ! vid 4 for alla hem. mamma bäddade till mig, men jag var inte alls trött så jag la mig och läste. och jag somnade typ kanske vid 6 halv sju eller något sånt!

Idag: mamma Väckte mig först typ vid 9 och frågade om jag kunde flytta mig till stickkojjen så hon kunde städa lite, så jag gjorde det ocvh somnade om. Sedan väckte hon mig vid 14.00 igen. Och då höll jag på att dö av hunger! så mamma plockade snabbt fram frukost till mig så fick jag äta. När jag hade ätit klart så åkte vi igen. och jag plockade fram min bok och läste. Så när vi var bara några 100 m från hamnen så hade jag läst klart boken !


Vi for först och tankade och efter att vi hade tankat så fick jag köra båten ! shiiet vad kul de var!  När vi la till ihamnen så var vi där i några timmar vi kollade film och jag somnade snabbt. eller ett tag :P


just nu : Mamma ropade nyss på mig och nu ska jag ta och kvällsfika :P



Nu har ni fått veta min helg, jag har som sagt haft grymt kul ! jag skulle också gärna vilja veta vad ni har gjort under midsommar, så gärna om ni skulle kunna skriva det som en kommentar :P



Puss & Kram <3


Olivia !


-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback