Otrogen med min bästa vän del 19

Denna del blev väldigt lång, men hoppas att ni gillar den i alla fall :P

Otrogen med min bästa vän del 19

Det första jag gjorde när jag såg Annika, var att ge henne en stor kram, det kändes konstigt, jag hade aldrig kramat henne förut fast jag hade varit kompis med Sara hur länge som helst. Efter kramen med Annika såg jag hur hon började gråta, tyst med ändå mycket, jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, jag visste inte hur jag skulle hantera en sådan här situation, jag hade ju aldrig varit med om det tidigare. 

Men jag satte min arm runt Annikas midja och drog henne mot soffan, vi satte oss bredvid varandra, och jag började känna efter i mina fickor, efter ett tag hittade jag det, brevet som Sara hade skrivit till mig innan hon hade hoppas ut från fönstret. Jag gav brevet till Annika.

- Vad är det här?, undrade Annika
- Det är ett brev, som jag fick av Sara, svarade jag.
- Får jag? Frågade Annika.

Jag gjorde en gest med mitt huvud och hon öppnade brevet. Hon läste brevet flera gånger om, det märktes, och ju mer hon läste brevet ju mer tårar började rinna från hennes, kinder. Det var då jag inte kunde motstå det, den stickande retande känslan i mina ögon, jag kunde helt enkelt inte ignorera det nå mer, mina tårar började också rinna, hejdlöst, jag hade ingen aning om vad vi skulle göra. Annika lyfte sitt huvud från brevet och tittade på mig.

- Vill du planera begravningen?, frågade hon.
- Det var hennes önskan, och jag kan bara inte ignorera den, själv klart bara om jag får. Svarade jag.
- Det är klart, att du får, som sagt det var hennes önskan.
- Jag vet, men jag vill gärna att du hjälper mig, vi gör detta tillsammans, svarade jag.
- Det låter som en bra idé, vi har en budget på Saras begravning och det är 30000.
- Okej, det är en summa som vi kan klara av. Sa jag.
- En fråga bara Anna.
- ja?
- Kommer du att klara av att sjunga?, frågade hon
- Ja, jag hoppas verkligen det, jag ska försöka och går det pannkaka så gör det de. Men det var hennes önskan.
- Okej, men du imorgon går du och jag till kyrkan och begravningsbyrån, sedan också till någon kläd affär. Om vi träffas klockan 3 blir det bra?
- Ja, det blir det, jag kommer hit klockan 3 då, svarade jag.

Jag reste mig upp från soffan och gick mot dörren. 

- Du Anna tack, sa Annika, som hade följt med mig till Hallen.
- Ingen orsak, tack för att du låter mig göra detta med dig.

Annika log mot mig, och jag log då tillbaka, jag gick ut från dörren till min cykel och började cykla, hem mot mig igen. Men denna gång cyklade jag väldigt sakta, jag ville njuta av denna fina dag. Men när jag kom hem, så var det ingen hemma, så jag gick upp till mitt rum och tittade mig omkring och det var då jag egentligen insåg hur stökigt mitt rum var, så jag började plocka undan, och när jag hade plockat undan klart så började jag dammsuga, och när jag var klar med det så började jag dammtorka. Medans jag höll på att städa började jag fundera, hur länge sedan är det jag har riktigt städat mitt rum egentligen, det var ju hur dammigt och skitit som helst! Jag hittade till och med ett gammalt kola papper från marknaden som var i Mars. 

När jag äntligen var klar med mitt städande så satte jag mig framför min dator och började söka efter Bloggar men inte efter vilka bloggar som helst utan bloggar om unga mammor och tonåringar som var gravida. Och det var otroligt vad många jag hittade, jag hittade närmare 400 träffar om sånt. Det var vissa som var mer intressant än vissa. Efter att jag hade läst några bloggar så slog det mig, något som jag inte ens hade tänkt tanken på, jag har ju inte hört av mig till någon gynekolog. 

Så snabbt som tanken slog mig, öppnade jag en ny flik på Internet och sökte telefon nummer till en gynekolog. När jag fick fram numret, så tog jag min klacktelefon och ringde, det tog ett tag, och jag hamnade från telefonkö till en ny telefonkö, men när jag äntligen kom fram så svarade en tjej, hon verkade inte vara så gammal, men en enormt jobbig röst hade hon i alla fall.

- Hej och välkommen till Edwards gynekologservice, vad kan jag stå till tjänst med?, sa kvinnan på andra sidan telefonen. Hon lät väldigt uttråkad, så jag antog att hon hade sagt den meningen många gånger.
- Hejsan, jag heter Anna Svensson, och jag är antagligen gravid, så jag  skulle vilja beställa en tid till en gynundersökning, helst så snart som möjligt, svarade jag henne. 
- Okej, hejsan Anna, nu ska vi se här, om jag kan hitta någon tid till dig….. Jodå det finns faktiskt en tid till dig redan imorgon klockan 11.30, passar det dig?
- Det passar utmärkt svarade jag. 

Jag hann precis lägga på luren när jag hörde att det knackade på mig dörr, det var mamma som kom in och satte sig på sängen bredvid mig. 

- Oj, vad fint du har städat, sa hon med en liten förvåning i rösten.
- Jadu, tack så mycket, men vet du vart Robin är?
- Ja, han och din pappa är i rob….eran lägenhet och fixar det sista med möblerna. Svarade hon. 
- Okej, du, jag har bokat tid till gyn imorgon klockan 11.30, skulle du kanske kunna följa med mig?, frågade jag.
- Jo, självklart. Svarade mamma.
- Tack

Jag reste mig upp ur sängen och gick ut från mitt rum, ner för trappan och in till köket. Jag öppnade våran vita kyl och tittade vad vi hade hemma, det fanns nästan ingenting i kylen, men jag hittade lite ägg och paprika, ost och någon bacon skiva, så jag bestämde mig för att laga till mig en omelett. Det tog inte så länge att göra den, så när den var klar så satte jag den på en tallrik och sedan på bordet. Jag öppnade än en gång kylen för att ta fram någonting att dricka, där hittade jag ingenting, så jag tog ett glas med vatten istället. 

När jag hade ätit klart så plockade jag in och ut från diskmaskinen och startade den. Sedan gick jag ut till vardagsrummet vart min mamma satt och kollade tv och samtidigt löste något korsord. 

- Du mamma, skulle du kunna köra mig till lägenheten?, frågade jag.
- Javisst kan jag göra det. 

Jag och mamma gick samtidigt ut till hallen, jag tog på mig mina svarta och rosa skateskor och sedan öppnade jag dörren och gick ut till bilen. Det tog inte länge innan min mamma också kom ut, men som vanligt hade hon tagit på sig jacka fast det var över 25 c varmt. Och ändå när hon startade bilen så slog hon på A/C n. 

När jag kom in i lägenheten så det första som slår mig är en underbar doft, det måste ha varit de där doft ljusen som jag köpte på Ikea. Jag gick in till det så kallade vardagsrummet och såg Robin ligga i den svarta soffan framför tvn, jag gick fram till soffan och satte mig bredvid Robin.

- Inte visste jag att du hade köpt en tv, sa jag.
- Jag gjorde det idag, medans du sov, sa han och skrattade till programmet som var på tvn. 

Jag sträckte mig till vardagsrums bordet och tog fjärrkontrollen och stängde av tvn. Robin kollade upp på mig med sina otroligt fina ögon.

- Men hallå, sa han.
- Men hallå, jag tycker att du kan koncentrera dig lite mer på mig. 

Jag satte mig sedan närmare Robin, jag lutade mig fram mot hans ansikte, så jag bara var några centimeter från hans huvud, jag kunde tydligt höra hans andetag och känna hans andedräkt mot mina läppar. Vi tittade varandra i ögonen, och då kysste jag honom, kyssarna började leda till ett passionerat hångel, jag drog av honom hans t-shirt och han tog av mitt linne, jag satte mina armar runt hans midja, drog upp honom från soffan och in till sovrummet. 

Vi la oss i sängen och klädesplagg efter klädesplagg slets av från våra kroppar, och efter ett tag log vi där, jag och Robin, tillsammans, helt utan kläder.

 


-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback