En hopplös sommar romans del 3




Hoppas att ni gillar denna del (= Kommentera gärna! :D





En hopplös sommar romans del 3

Jag vaknande tidigt dagen där på alltså tredje dagen på den här otroligt underbara ön. Jag gick upp på däck, för att se hur vädret var. Så fort jag öppnade skjutdörren så sken solen rätt på mina ögon. Så jag gick ner igen, och rotade bland mina lådor tills jag hittade mina svarta solglasögon. Jag tog på mig dem och gick upp på däck igen. Varken min lillasyster eller mamma och pappa var på båten. Jag började titta upp mot kiosken uppe på land och lite överallt. Men jag kunde inte se dem. Jag gick ner till mamma och pappas rum för att titta om de sov. Men de var inte där heller. "Ida, är du vaken?" hörde jag den väl bekanta rösten skrika. " Ja Alex, jag är vaken. Men du får inte se mig" svarade jag från mamma och pappas rum. "Ida, jag har sett dig naken" skrattade Alex. " Men vadårå? Då hade jag fixat hår och smink på mig" " men ge dig" skrattade Alex.

Jag gick upp från mamma och pappas rum och upp på däck vart Alex satt. " Ja hur snygg som helst" sa Alex. " inte alls, vet du vart mamma och pappa och Sanna är`?" frågade jag. " jo de for till fast landet med turbåten för att handla mat och sånt. Men de skulle komma tillbaka imorgon" Sa Alex. " har jag berättat någon gång att du är svin sexig i en urtvättad t-shirt och ett par svarta shorts någon gång?" sa Alex och log. Jag gick fram och satte mig i hans famn " nej, det kan jag inte minnas" svarade jag. " du Ida, vet du hur man sätter på kapellet på fly bridgen?" frågade Alex. "ja, det gör jag, det är inte svårt " svarade jag. " hurså?" undrade jag.
"jag tror att det är bäst att vi sätter på det då" svarade Alex och pekade mot himlen som alldeles nyss hade varit knall blå. Som nu var nästan svart p g a alla moln.

Jag och Alex sprang om på fly bridgen och satte på kapellet för att inget skulle bli förstört. När vi kom ner igen under taket så skulle vi sätta oss och spela kort. " men vad vill du spela?" frågade Alex, "ja, vad kan du?" svarade jag fast egentligen ljög jag, jag kan ju inga kort spel, men man vill ju inte verka dum tänkte jag. " men jag kan typ allt. Men ska vi ta och spela poäng poker?" svarade Alex. " Ja, det kan vi ju göra, du delar" svarade jag. Alex började lägga ut korten. Jag tittade på mina kort. Jag hade bara skit kort.

Mitt i allt så började Alex skratta " du kan ingenting om poker va?" frågade Alex.. " inte ett piss" svarade jag. Och började skratta med Alex. " Men vad ska vi göra nu då?" frågade jag. "Jag vet inte riktigt, men jag tror att det kommer regna resten av förmiddagen i alla fall" svarade Alex. Jag kände hur min mage började kurra. " oj, du kanske vill äta något?" frågade Alex. " Ja, det skulle nog vara bra" svarade jag.

Jag reste mig upp och började gå ner mot köks delen av båten. Jag började plocka fram bröd, smör och pålägg " Alex, vill du ha något?" frågade jag. " Nej, det är bra" svarade Alex. Jag gjorde en macka åt mig och tog ett glas juice och sedan gick jag upp till däck igen vart Alex satt. Jag satte mig bredvid Alex som satt på den lilla soffan. När jag hade satt mig så satt Alex armen runt min midja. När jag hade ätit klart slet jag mig loss från Alex grepp och ställde mig upp.

Jag tog tag i Alex hand och drog upp han, " vi kollar en film" sa jag. " Okej då" svarade Alex. Jag drog ner Alex mot mitt lilla rum. Jag slog på filmen som redan var i dvd utan att fråga Alex, men jag hade inte orkat se klart hela än så jag tänkte att det var ett ganska så bra tillfälle nu. " vad är det för film?" frågade Alex. " kenny starfighter" svarade jag. " haha okej, det är grymt bra!" svarade Alex. " men va fan har du redan sett den? Då slår vi på en annan film" sa jag. Så jag hoppade upp från sängen och slog på "Twilight istället" " vad satt du nu på för film?" frågade Alex. "Twilight, och nu skiter jag i om du har sett den eller inte" svarade jag och la mig bredvid Alex och började kolla på filmen.

När filmen var klar så jag som vanligt låg i tårar, som alltid. " Men Ida, varör gråter du?" frågade Alex. " Men missade du hela filmen eller? Fattar du inte hur bra den är? Och i slutet, när Edward tycker att hon ska flytta ifrån honom så han inte kan skada henne nå mer?!" skrek jag ut. " Men Ida chilla lite va" sa Alex och skrattade. " Filmen var faktiskt inte så bra" sa Alex. Jag satte mig över honom med en kudde i händerna beredd att slå honom. " Vad menar du med det?!" frågade jag. " Det är det bästa filmen i världens existens!" svarade jag. " Om du inte tar tillbaka det så slår jag skiten ur dig med kudden!" sa jag. " Okej okej, jag tar tillbaka det, på ett villkor!" sa Alex. " Vad är det då?" frågade jag. " att du kysser mig" svarade Alex.

Jag böjde mig ner mot Alex ansikte och stannade när jag bara var några centimeter från hans läppar. Jag pussade honom först vid mungipan, och sedan på läpparna. Vi började att kyssas, Farligt och passionerade. Alex kyssar blev med begärande än de var förut. Efter ett tag så slutade vi kyssas och jag satte mig upp i sängen. " Vad är klockan?" frågade jag. Alex tog upp sim mobiltelefon ur sin ficka och tittade på klockan. " oj, det var då mycket mer än vd jag trodde, den är redan 4" svarade Alex. "okej, men du nu ska jag ta och duscha och fixa mig. Sedan börjar jag med middag, vill du ha?" frågade jag. " Jo, det skulle ju vara gott" svarade Alex. " det är ju bara att knacka på båten" sa han sen. Han reste sig upp från sängen och gick ut mot dörren.

När Alex hade gått så gick jag in i duschen som var liten och trång, men det var endå bättre än att gå på den allmänna duschen. När jag hade duschat klart så började jag fixa mig. Jag torkade håret och plattade och sminkade mig. Och så klart klädde jag på mig, och idag blev det ett par onödigt korta shorts och ett vitt linne, som var ganska så för kort, så man kunde se navelsmycket på mig.

När jag var klar så började jag med maten, Det blev inget avancerat utan jag kokade potatis och satte upp rökt lax på ett fat, och till det så satte jag fram en röra som min mamma hade gjort. När potatisen hade kokat klart och jag hade dukat upp och klockan hade precis blivit 6 så knackade jag på Alex båt. När han kom in till mig så hade han klätt sig jätte fint han också. Han hade på sig ett par svarta jeans och en röd t-shirt.

" Men snygging" Sa Alex när han såg mig. " Du, detsamma" sa jag och skrattade lite. Alex kom fram till mig och gav mig en snabb puss på kinden. " Vad fint du har gjort" sa Alex. " Tack så mycket, jag hoppas verkligen att du kommer gilla maten" sa jag.

Jag och Alex gick och satte oss vid bordet och började äta. Jag tyckte själv att det var väldigt gott. " vad tyckte du?" frågade jag. " Men gud, det var ju jätte gott!" svarade Alex. " Vad bra " svarade jag. Och vi började äta igen.

När vi hade ätit klart så hjälpte Alex mig att diska undan och städa lite i båten. Och sedan när vi var så slut båda två så lade vi oss i min säng. " ska vi ta ett dopp?" frågade Alex. " Nu?, vad är klockan?" frågade jag. " men det är ju lugnt den är bara 8 än så länge" svarade Alex. " ja varför inte" svarade jag. " Ska vi ta stranden eller?" frågade jag. " Det blir en överraskning, men nu ska du ta med dina saker och så kommer du ut på bryggan om ca 15 min" Svarade Alex. Och försvann ut från våran båt.

Jag gjorde som Alex sa och började packa med mig mina saker, Jag tog med mig min bikini, en handduk, jag gick även i min sminkväska och hämtade en kondom som jag hade fått från ungdomsmottagningen. Efter 15 minuter så stod jag på bryggan. Alex hoppade upp från sin båt. " Ida, gå ut på bryggan vid turbåtsplatsen" sa Alex. Jag gjorde som han sa och gick ut på bryggan. Och efter ett litet tag kom Alex med deras lilla båt. " vart ska vi egentligen?" frågade jag. " det blir en överraskning, hoppa in i båten nu" sa Alex.

När jag kommit in i båten så satte Alex på mig en ögonbindel, jag tvekade inte ens. Utan jag kände att vi började köra, Och det tog inte så länge innan vi var framme. Alex ledde mig upp från båten och drog sedan upp den på land. När Alex tog av mig ögonbindeln så var det som en affisch. Det var så fint, Solen legade på stranden som var hur fin som helst, det fanns inte en människa mer än mig och Alex där. Jag satte mig på stranden, och bara tittade. " Nå, vad tycker du?" frågade Alex. " Det är så fint!" svarade jag. " så ska vi bada?" frågade Alex. "jo, jag ska bara ta på mig min bikini" svarade jag. " Okej då" svarade Alex.

Jag började klä av mig för att kunna ta på mig min bikini, Och när jag hade tagit på den klart så började jag gå ner i vattnet. Vattnet var alldeles ljummet och varmt, Alex km efter mig och tog mig i handen. Vi gick ner i vattnet, och där var vi jätte länge och bara simmade. Jag simmade fram till Alex och satte mig själv i hans famn. "hej" Sa jag. "Hejsan" svarade Alex och började skratta lite. Jag sträckte på mig för att kunna kyssa honom, och han hjälpte till genom att lyfta upp mig lite. Efter ett litet tag började jag skaka. " oj, det är ju kallt" sa Alex. " nu måste vi få hem dig" sa han.

Vi gick upp till båten och Jag tog bara på mig min handduk runt bröstet. Alex startade båten och började köra. När vi var framme i hamnen igen, så hade solen gått ner och det var kallt. När vi kom på bryggan så stod vi utanför min båt och skulle säga god natt antog jag för klockan var redan efter 23 nu. " Alex?" sa jag. " Ja" sa han och log. " Kan du snälla inte sova med min, jag har aldrig sovit själv" sa jag. " Klart att jag kan" Svarade Alex. Så vi gick ner till våran båt igen.

Jag började tvätta bort mitt smink och sedan blev det att borsta tänderna. Alex hade redan lagt sig i min säng och det såg ut som att han höll på att somna. Jag tog på mig min urtvättade klass t-shirt och sedan lade jag min bredvid Alex. Och Direkt när jag la mig ner så satte han armen om mig. Och vi somnade i varandras armar.

-Kommentarer
Postat av: Ellenor Koppari

Jag har läst alla tre nu, de är ju jätte bra! Fattar inte vart du får din fantasi ifrån, dina noveller är verkligen jätte bra :)

- 2009-08-27 @ 22:38:45
-URL: http://elliiz.webblogg.se/
Postat av: Ellenor Koppari

Jag har läst alla tre nu, de är ju jätte bra! Fattar inte vart du får din fantasi ifrån, dina noveller är verkligen jätte bra :)

- 2009-08-27 @ 22:40:18
-URL: http://elliiz.webblogg.se/
Postat av: Ellenor Koppari

ojj, det blev två :P

- 2009-08-27 @ 22:40:54
-URL: http://elliiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback