En hopplös sommar romans del 2.

Nu kom del 2. hoppas att ni gillar den. Och det skulle vara jätte kul om ni ville kommentera också (=


En hopplös sommar romans del 2.

På morgonen dagen där på vaknade jag av att min lilla syster började hoppa omkring som en liten galning i båten, så det vickade som en karusell. " Sanna kan du inte sitta still, jag försöker sova" skrek jag till henne, och ansträngde mig verkligen för att inte låta sur eller irriterad, för så skulle hon bara börja gråta. "Men idaaaa, kan du inte komma och leka med mig? Vi kan bada" skrek hon och hon lät verkligen överlycklig. "Men kan det inte vänta?" gnällde jag lite grann. "nej det kan det inte" sa Sanna som ´nu hade hoppas upp i min säng. "Okej okej, men då måste du gå till din lilla stickkoj och sätta på dig baddräkten så att jag kan sätta på min min bikini". Sanna hoppade upp från min säng och ut till hennes koj.


Jag klev upp från min säng och började ta på mig min bikini. Just när jag hade knytt klart den så knackar det på min dörr. "kom in" Jag såg hur någon började dra i dörren och till min förvåning så var de Alex som stod i öppningen med ingen på kroppen förutom sina badbyxor och en handduk runt nacken. " Sanna frågade om jag ville följa med och bada, och inte kunde jag säga nej till den lilla söta tjejen" sa Alex och log. " Men Alex du får inte kolla på mig, jag har ju inget smink och mitt hår står ut åt alla håll och kanter " Alex började skratta. " Men ida, du är hur söt som helst" Fick han ur sig. Jag tjurade ihop lite grann, men kom på att jag har världens sötaste kille i mitt så kallade rum !


"jaja" Jag tog Alex hand och drog upp honom från båten och började gå mot stranden. " Idaa" gnällde Sanna. " kan du inte hålla mig i handen i stället" Det var först då jag insåg att jag fortfarande höll Alex i handen. Och då hade vi nästan kommit fram till stranden redan. " oj förlåt, det var inte meningen, jag lovar" började jag babbla på. " men gud ida det är lugnt, det var faktiskt rätt mysigt om jag måste erkänna" Svarade Alex. Jag kände hur jag riktigt började rodna. Sedan tog jag min lilla syster i handen.


På stranden var det väldigt skönt, solen var mitt på himlen och det blåste ibland några varma vindar. Vattnet där emot var mycket kallare, och enda anledningen till att jag badade var för att min lillasyster var med, annars hade jag bara legat i solen och stekt på.


Efter stranden så gick jag, Alex och Sanna ner till kiosken och köpte en varsin glass. Jag tog en piggelin, Sanna en twister och Alex tog någon annan stor isglass. Jag kände att glassen riktigt kylde ner min mun, och det behövdes verkligen. När vi började gå ner mot båten så tog Alex min hand och höll den i sin. Det var verkligen mysigt. Som han hade sagt tidigare.


När vi kom till båten så hade mamma och pappa gjort lunch till oss, och idag blev det som alla andra dagar bullens pilsnerkorv. " var det kul på stranden?" frågade mamma. "jaa, det var jätte kul, men Ida höll inte mig så mycket i handen när vi gick, utan hon höll bara Alex i handen hela tiden" svarade Sanna. Jag riktigt kände hur rodnaden började blossa upp för andra gången idag. " jahaaa" sa mamma, men en röst som bara mammor kan. " Ja, han Alex är ju en väldigt söt pojke och väldigt trevlig" var hon också bara tvungen att klämma in.


När vi hade ätit klart så var det jag som gick ner till ruffen och diskade. Medans jag diskade så slog jag på musik. Som jag trodde att det skulle vara, men det visade sig att det var en ljudbok. När disken var klar så satte jag mig i ruffen och kollade på lite tv, Det var någon intressant dokumentär om misslyckade plastig operationer. Programmet tog slut och sedan var det bara skit på tv, så jag slog av och bestämde mig för att vila ett tag.


När jag vaknade igen så var klockan 19.00 och vi skulle äta. Och det behövdes för jag kände hur det kurrade i min lilla mage. När jag kom upp till aktern var vi skulle äta, så såg jag att det var dukat för en till person. "vem ska äta med oss" frågade jag mamma. "ja, jag träffade på Alex och jag tänkte att jag skulle bjuda han på middag " Svarade mamma. Det var då jag kände paniken. Jag sprang ner till mitt rum och började sminka mig direkt och tog på mig andra kläder, jag tog på mig ett långt vinrött linne och ett par svarta leggings.


När Alex kom över till våran båt så hade han också klätt upp sig. Han hade på sig en vit skjorta och ett par svarta jeans, och på huvudet hade han en hatt. Det var nästan så jag började smälta inombords. " Wow ida, vad snygg du är" viskade han i mitt öra, när han kom fram till mig. " Inte om man jämför " Svarade jag.


Middagen tog väldigt snabbt, det blev lax och potatis och sedan någon röra som min mamma hade gjort. Det smakade väldigt bra. Det var mycket små prat och skratt och det var väldigt trevligt. " ikväll är det ju dans där uppe" sa Alex. " Ja ha vad kul" svarade jag. "jo, jag tänkte om du har lust att gå med mig" frågade Alex. Jag började tänka, ska jag verkligen, tänk så gör jag bort mig, gud det skulle bara vara så pinsamt. " Ja, det skulle jag väl" Svarade jag.


Efter middagen så gick jag och Alex upp till det lilla huset. Vart de under han hade fixat för dansen. Det var inte mycket folk, men det var väldigt mysigt, de hade hänt ut några lampor och det var lugn musik som spelades.


Jag och Alex började dansa direkt, och där fastnade vi. När vi faktiskt satte oss ner så var klockan redan 23.00 " Kan vi inte gå ner till stranden?" frågade jag. "jo det kan vi" Alex tog min hand och vi började gå ner mot stranden. När vi väl var framme så satte jag mig på en av de solstolarna som fortfarande var ute. Jag tittade ut mot vattnet och det var så fint, det var som att någon hade tagit en bild redigerat den och sedan satt den framför mitt ansikte.


"Jag vill bada" Sa jag, helt utan anledning, men det var de jag ville. Jag ville verkligen bada. "klart vi kan" Svarade Alex och log. "Men jag har ingen bikini" sa jag, och blev väldigt nere. "och?, vi kan ju bada nakna, herre gud vi båda är nästan vuxna" Sa Alex. Jag tvekade inte ens. Utan jag ställde mig upp tog av mig mina kläder och ställde mig framför Alex. " oj oj oj, jag tror inte jag kan bada i alla fall" Sa Alex. Jag började skratta. " men kom igen, så snygg är jag inte" svarade jag. Och skrattade. " jo det är du" svarade Alex. " men kom igen, strippa nu " sa jag.


Alex gjorde som jag sa och tog av sig sina kläder, När han som jag var naken så tog jag tag i hans hand och förde ner honom mot havet. Vattnet kändes varmare nu än tidigare. Vi stannade till när jag just hade vatten ytan under mina bröst. Alex tog tag om min midja, lutade dig fram mot mig, så nära att jag kände hans andedräkt mot mig. Sedan lutade han sig mot mitt öra. " Ida, jag tycker verkligen om dig" viskade han. " Jag tycker verkligen om dig också " svarade jag.


Jag ställde mig på tå i vattnet tog min hand och satte den på hans kind, och sedan kysstes vi. Så passionerade och farligt. Jag kände nästan att jag blev svag i benen. Efter kyssen började vi gå upp mot stranden. Vart vi tog på oss våra kläder.


När vi var fullt på klädda så tog Alex mig i handen och vi började gå tillbaka mot hamnen. Jag gäspade. Jag hade ingen aning själv om att jag var så trött. När vi kom fram till bryggan så stannade vi just fram för min båt. Vart det var mörkt. Alex gav mig en puss på pannan. " God Natt Ida" Sa han. Och sedan gick han in till sin båt.


När jag kom in i båten, och in till mitt lilla rum, så låg min lilla syster i min säng, så jag flyttade lite på henne och la mig bredvid henne. Jag hörde att hon vaknade till lite. " Ida, jag tycker om dig" sa hon och somnade om. " Jag älskar dig" viskade jag i hennes öra. Och Sedan somnade jag också.


-Kommentarer
Postat av: pauline

vad duktig du e på å skriva, jag blev ju helt fast xD

- 2009-08-24 @ 09:53:49
Postat av: pauline

vad duktig du e på å skriva, jag blev ju helt fast xD

- 2009-08-24 @ 09:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback