Heejlow

Hallå !  Alla underbara läsare :) Hejsan, förlåt, vet att jag inte har varit så jätte bra på att updatera bloggen, ska absolut bli bättre! Men iallafall som ni nu säkert vet så i går morse åkte jag till Luleå, gud vad segt klev upp kl 6 och fick iaf stressa som fan för att komma med tåget, med det gick ju bra iaf. Me nu när vi väl kom fram till Luleå, så fick vi smått stressa till Kulturens Hus, När vi kom dit så fick vi fika en macka och ett kopp the :). att vi hade fikat klart och suttit och små pratat lite med en massa folk, så fick vi gå in i salongen, Och allt började med Norrbottens Big Band, och alla som känner mig vet ju att jag är GALEN i Jazz, så det var skit kul, men inte nog med det, jag älskar svensk rapp också, och vem upp träder inte med ''Norrbotten big band'' om inte '' Dogge doggelito'! aja, han uppträde en låt med grabbarna och det är denna :)

Dogge doggelito - Rör på Göten

 
Nå om det nu inte var nog med överaskningar med dom killarna, kan man säga att det var det inte ! Utan det var många som kom med dom som till exempell Gällivaren Egna '' Sofia Jannok'' och ett par killar som Jazz rappar mina nya idoler, fy vad dom är bra,  som heter så mycket som '' Movitz '', en skit bra grupp diggar dom jätte jjätte mkt, men här nu slänger jag in en låt med dom också :) Movitz - äppelknyckarjazz

Efter ''Norrbottens big band'' var det många andra som kom och hälsade på  bland annat '' Alfons Åberg'' och av han som har gjort Alfons så fick jag en liten Alfons nalle, han är jätte söt, så han har jag lust att gå med 24/7, fast går ju i klass 8 så jag kan inte göra så ;).

När vi var klar borta på Kulturens hus, så gick vi till Hotellet, var där en stund, och fixade maken, och gjorde en liten raggar dusch ;), när vi var klar med det, gick jag och lånade datan i lobbyn, fast det vet ni ju, medan jag väntade på lärarna.

Sen när vi kom  tillbaka till kulturens hus, för att äta middag så var det bordsplanering, så vi gick ju och satt oss som vanligt då, Märker att mina ''grannar'' inte har kommit, men jag visste ju inte vilka det var, så jaja tänkte väl jag. dom kommer väl när dom kommer. När jag satt och med telefonen i mín hand så säger Sandra mitt namn högt, och när jag tittar upp så ser jag att ''Movitz'' var mina ''bords grannar'' :D fy fan vad glad jag blev, blev så Glad att jag fick inte ur mig ett ljud, så jag tog fram telefonen och skrev till Sandra '' JAG DÖR ''.

aja, nu har jag berättat lite, men nu orkar jag inte srkiva nå mer, men vi hörs imorrn :)

-Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback